Protokół nr XVIII/12 z dnia 11 grudnia 2012 r.
Protokół nr XVIII/12
z sesji Rady Gminy Osie odbytej w dniu 11 grudnia 2012 r. w godz. od 15.15 do 16.05 w sali widowiskowej Gminnego Ośrodka Kultury w Osiu
XVIII Sesję Rady Gminy Osie otworzył i przewodniczył jej obradom Przewodniczący Rady Roman Waśkowski. Następnie na podstawie listy obecności stwierdził, że na ogólną liczbę 15 radnych w sesji bierze udział 15 radnych, co stanowi quorum przy którym może obradować Rada Gminy. W sesji brali udział także zaproszeni goście.
Lista obecności radnych i zaproszonych gości stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Porządek obrad sesji:
1. Otwarcie obrad sesji
2. Stwierdzenie quorum
3. Przyjęcie protokołu z ostatniej sesji
4. Zgłaszanie interpelacji przez radnych
5. Informacja Wójta Gminy
6. Podjęcie uchwał w sprawach:
a) regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Osie,
b) wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia stawki tej opłaty,
c) terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
d) wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości,
e) szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów,
f) podziału gminy Osie na stałe obwody głosowania,
g) inkasa podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego,
h) przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2013 rok,
i) zmieniająca „Plan Odnowy Miejscowości Osie” na lata 2010-2018,
j) zmieniająca Wieloletnią Prognozę Finansową Gminy Osie na lata 2012-2016,
k) dokonania zmian w budżecie gminy Osie na 2012 rok.
7. Informacja Kierownika Posterunku Policji w Osiu
8. Wolne wnioski i dyskusja
9. Zakończenie obrad sesji.
Ad. 3.
W tym punkcie obrad Przewodniczący Rady Gminy poddał pod głosowanie przyjęcie protokołu z ostatniej sesji Rady Gminy tj. z dnia 20.11.2012 r.
Powyższy protokół wyłożony był do publicznego wglądu w biurze podinsp. ds. obsługi rady gminy i oświaty oraz na stronie internetowej BIP-u.
Sporządzony protokół radni przyjęli jednogłośnie nie wnosząc uwag.
Ad. 4.
Radny Mariusz Deinowski zgłosił następującą interpelację:
W związku z wejściem w życie uchwał dotyczących odbierania odpadów komunalnych i opłat z tym związanych wnioskował o przygotowanie projektu uchwały dotyczącej pomocy socjalnej dla rodzin wielodzietnych, osób bez dochodów lub o najniższych dochodach.
Według radnego Mariusza Deinowskiego celem interpelacji jest uniknięcie lub zmniejszenie do minimum sytuacji prowadzących do występowania przez Urząd Gminy Osie o windykację, nakładania nakazów komorniczych czy prowadzenia postępowania sądowego wobec osób nie posiadających środków na opłaty związane z wywozem śmieci.
Ad. 5.
Wójt Gminy Michał Grabski przedstawił informację z realizacji podjętych uchwał i zgłoszonych interpelacji na ostatniej sesji oraz złożył informację z działań podejmowanych za okres między sesjami.
Powyższe informacje stanowią załączniki do niniejszego protokołu.
Radny Łukasz Sowiński zapytał jak wygląda kwestia ustawienia lustra bezpieczeństwa przez właściciela gruntu p. Malinowskiego? W odpowiedzi Pan Wójt stwierdził, że jest po rozmowie z Panem Malinowskim, który ustawi na własny koszt lustro bezpieczeństwa.
Do przedstawionych informacji radni nie wnieśli żadnych uwag .
Ad. 6.
W dalszym punkcie posiedzenia Rada Gminy przystąpiła do podjęcia następujących uchwał:
a)Uchwały nr XVIII/117/12 w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy
Przewodniczący posiedzenia zapoznał obecnych z treścią powyższej uchwały. Poinformował, że projekt powyższej uchwały , jak wszystkie pozostałe projekty uchwał był przedstawiany przez Wójta Gminy na posiedzeniach komisji stałych. Pan Roman Waśkowski dodał, że w/w projekt uchwały budził spore wątpliwości radnych, jednak przygotowany projekt przez Wójta Gminy uważa za zasadny, a w miarę czasu mogą zostać wprowadzone ewentualne poprawki do uchwały.
Za przyjęciem uchwały głosowało 12 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu, 2 radnych głosowało przeciw.
b)Uchwały nr XVIII/118/12 w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia stawki tej opłaty
Przewodniczący Rady Gminy Roman Waśkowski odczytał oraz poddał pod głosowanie przyjęcie w/w projektu uchwały.
Za przyjęciem uchwały głosowało 12 radnych, 2 radnych wstrzymało się od głosu, 1 radny głosował przeciw.
c) Uchwały nr XVIII/119/12 w sprawie terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
Powyższy projekt odczytał Przewodniczący Rady Gminy Osie, po czym poddał go pod głosowanie.
Za przyjęciem uchwały głosowało 13 radnych, 1 radny głosował przeciw, 1 radny wstrzymał się od głosu.
d) Uchwały nr XVIII/120/12 w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości
Projekt powyższej uchwały przedstawił radnym Przewodniczący obrad Roman Waśkowski. Następnie poddał go pod głosowanie.
Za przyjęciem w/w uchwały głosowało 13 radnych, 1 radny głosował przeciw, 1 radny wstrzymał się od głosu.
e) Uchwały nr XVIII/121/12 w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów
Powyższy projekt odczytał Przewodniczący Rady Roman Waśkowski, ponieważ nie było pytań poddał go pod głosowanie. W głosowaniu jawnym za przyjęciem uchwały opowiedziało się 12 radnych, 1 radny głosował przeciw, 2 radnych wstrzymało się od głosu.
f) Uchwały nr XVIII/122/12 w sprawie podziału gminy Osie na stałe obwody głosowania
Przewodniczący obrad Roman Waśkowski odczytał wniosek Wójta Gminy w sprawie podziału gminy Osie na stałe obwody głosowania. Następnie dodał, że na podstawie tego wniosku utworzony został powyższy projekt uchwały, który następnie odczytał.
Za przyjęciem uchwały głosowało 14 radnych, 1 radny głosował przeciw.
g) Uchwały nr XVIII/123/12 w sprawie inkasa podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego
Powyższy projekt uchwały odczytał Przewodniczący obrad Roman Waśkowski, ponieważ nie było pytań poddał go pod głosowanie. Za przyjęciem w/w uchwały radni głosowali jednogłośnie.
h) Uchwały nr XVIII/124/12 w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2013 rok
Z treścią powyższej uchwały obecnych zapoznał Przewodniczący posiedzenia.
Rada Gminy głosowała jednogłośnie za przyjęciem powyższej uchwały.
i) Uchwały nr XVIII/125/12 zmieniającej „Plan Odnowy Miejscowości Osie” na lata 2010-2018
Do przedstawionego przez Przewodniczącego Rady Gminy projektu uchwały radni nie wnieśli uwag i przyjęli go jednogłośnie.
j) Uchwała nr XVIII/126/12 zmieniającej Wieloletnią Prognozę Finansową Gminy Osie na lata 2012-2016
Przewodniczący obrad Roman Waśkowski odczytał oraz poddał pod głosowanie projekt w/w uchwały.
Za przyjęciem powyższej uchwały radni głosowali jednogłośnie.
k) Uchwała nr XVIII/127/12 w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy Osie na 2012 rok
Projekt w/w uchwały przedstawił i poddał pod głosowanie Przewodniczący posiedzenia Roman Waśkowski .
Radni do projektu nie wnieśli uwag i powyższą uchwałę przyjęli jednogłośnie.
Ad. 7.
W tym punkcie posiedzenia zabrał głos Pan Sebastian Borys – Kierownik Posterunku Policji w Osiu, który przedstawił informację z działalności podległej mu jednostki.
Wypowiedź Pana Borysa dotyczyła głównie stanu bezpieczeństwa na terenie gminy Osie. Kierownik Posterunku Policji zapoznał obecnych z bieżącymi danymi w porównaniu z 2011 rokiem odnośnie: liczby zdarzeń kryminalnych, wykrywalności, interwencji funkcjonariuszy Policji, ilości nałożonych mandatów, otrzymanych z samorządu środków finansowych, ilości wypadków drogowych, stanu etatowego, który od stycznia z uwagi na reorganizacje posterunków ulegnie zwiększeniu oraz ilości i rodzaju zaistniałych wykroczeń.
Do przedstawionej informacji radni nie wnieśli żadnych uwag.
Ad. 8.
W tym punkcie obrad Przewodniczący Rady Gminy poinformował radnych o terminie sesji budżetowej, która odbędzie się 28 grudnia br. o godz. 1515. Następnie Pan Roman Waśkowski nawiązał do omawianego na wczorajszych posiedzeniach komisji stałych tematu wywozu odpadów komunalnych przez Zakład Usług Komunalnych w Świeciu, przedstawił informacyjnie cennik na 2013 rok.
Radny Łukasz Sowiński – zabrał głos w sprawie wyłączonego w nocy oświetlenia na osiedlu leśnym w Osiu, Dotarły do niego zgłoszenia, aby to oświetlenie przywrócić, ponieważ mieszkają tam ochotnicy straży pożarnej w Osiu – przy nocnych akcjach ratowniczych brak oświetlenia stwarza zagrożenie.
Na zakończenie obrad Przewodniczący posiedzenia Pan Roman Waśkowski w imieniu swoim oraz radnych Rady Gminy Osie złożył wszystkim życzenia zdrowych, pogodnych i radosnych Świąt Bożego Narodzenia.
Ad. 9.
Ze względu na wyczerpanie tematyki obrad Przewodniczący obrad Roman Waśkowski zakończył XVIII Sesję Rady Gminy Osie.
Na tym protokół zakończono.
Przewodniczący Rady Gminy
(-) Roman Waśkowski
Protokołowała
(-) Michalina Wiśniewska
Do pobrania:
metryczka
Wytworzył: Michalina Wiśniewska (2 stycznia 2013)
Opublikował: Michalina Krasucka (2 stycznia 2013, 07:47:40)
Ostatnia zmiana: Michalina Krasucka (4 stycznia 2013, 12:15:17)
Zmieniono: literówka
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 1586